Conflictmanagement

Succesvol interveniëren bij conflicten

Conflicten doen zich nu eenmaal voor in situaties waar mensen samenkomen. Soms praten twee medewerkers in je team niet meer met elkaar, zijn er verschillende kampen in een team. Of een medewerker meldt zich ziek wegens een conflict met de manager. Wat te doen in zo’n situatie? Als je geconfronteerd wordt met een conflict in je team of in het leven van je klant wordt vaak verwacht dat je hierbij als leidinggevende een ondersteunende rol speelt.

In deze training voor leidinggevenden leer je de basistechnieken van de mediator, waarmee je mensen helpt oog te krijgen voor de belangen waar de ander voor vecht. We gaan praktisch aan de slag door deze technieken toe te passen bij verschillende conflictsituaties. Oplossingen liggen vaak waar men ze niet verwacht. De kunst bestaat erin om ruimte te creëren, waardoor partijen onbenutte mogelijkheden zien.

Deze training wordt samen Pieta Verhoeven gegeven. Zij is mediator en senior trainer. Zij heeft zich gespecialiseerd in het trainen en coachen van managers in het voorkomen en oplossen van conflicten op de werkvloer. Eerder gaven wij deze training als een workshop, in Tijdschrift voor Coaching (pdf) van december 2009 staat een recensie.

Vorm: in-company
Tarief: € 600,- per dagdeel
Locatie: op locatie